Школска година 2023/24
Предузетник
Анализом животног пута и развоја каријере изабраног предузетника, ученици који похађају слободну наставну активност Предузетништво, требали су да закључе шта успешне предузетнике разликује од осталих пословних људи, које особине има успешан предузетник, да ли су оне урођене или се могу стећи учењем и радом, како поктенути бизнис и које елементе треба узети у обзир приликом избора одговарајућег бизниса.
Тимови су изабрали свог омиљеног предузетника, радове презентовали у учионици и одговарали на питања публике.
Представљени су радови Миле Станојевић, Лазара Мирића, Филипа Пантића, Вука Максимовића, Катарине Петровић, Марка Трајковића и Јована Радића.
Занимања која волимо
Ученици осмих разреда, у оквиру слободне наставне активности Предузетништво и тематске целине Свет рада, имали су задатак да се упознају са образовним профилима у оквиру различитих подручја рада, школама које их образују и захтевима које треба да испуне они који желе да се за њих школују. Ученици су изабрали омиљени образовни профил. Истражили су информације о школама које образују тај образовни профил, минималном броју бодова из претходних школских година, условима уписа, могућностима запошљавања и наставка школовања, као и за које послове су оспособљени након завршетка школовања.
Посебно је требало обратити пажњу на особине и вештине које су потребне за успешну каријеру у изабраном занимању, као и како наставити школовање после средње школе.
За израду задатка ученици су користили информатор за упис у средњу школу, интернет, а понегде су помогли и родитељи који се баве датим занимањем.
Задатак су радили ученици осмог разреда: Никола Радовић, Мила Станојевић, Сара Крстић, Миа Стојкановић, Павле Кумрић, Лазар Мирић, Филип Пантић, Петра Стаменовић, Катарина Петровић, Марко Трајковић, Јован Радић, Коста Терзић, Јелена Максимовић, Софија Миленковић, Петар Рајковић, Вук Стаменовић, Мехди Хајили и Петар Тошков.
Школска година 2022/23
Бизнис план
Ученици седмих и осмих разреда имали су задатак да осмисле сопствено предузеће (фирму) кроз које ће, путем производа или услуга остварити одређену зараду. Кроз ову активност ученици су требали да стекну јаснију слику о економском, финансијском и маркетиншком функционисању предузећа, те да развијају сопствене предузетничке капацитете.
Основа задатка била је направити бизнис план (са додатним маркетиншким и финансијским планом). Ученици су могли да осмисле назив предузећа, да израде лого и направе план главних активности. Такође, требало је израчунати трошкове који ће се појавити током реализације идеје. На основу добијених података, дата је могућност формирања продајне цене и упоређивање са ценама сличних производа/услуга на тржишту. Веома битно било је и осмислити различите облике промовисања и продаје свог производа/услуге. Код већине радова промовисање је планирано коришћењем ИКТ алата (друштвених мрежа, слања мејлова и израде веб сајтова).
У пројекту су учествовали следећи ученици:
Осми разред - Анђела Јеремић, Нина Јелић, Лена Дугић Петровић, Сара Гобељић, Тамара Милошевић, Маша Митов, Душан Милић, Реља Стојиловић, Страхиња Крзман и Андреј Милутиновић.
Седми разред: Мила Станојевић, Ива Лабовић, Петар Тошков, Јован Радић, Марко Трајковић, Коста Терзић, Павле Читаковић, Стефан Васић и Лука Михајловић.
Шетач паса |
Производња одеће |
Кафа за понети |
Пекара |
Израда накита |
Конструкција објеката |
Парфимерија |
Програмирање |
Свет занимања
Ученици осмих разреда имали су задатак да изаберу омиљени образовни профил. Истражили су информације о школама које образују тај образовни профил, минималном броју бодова из претходних школских година, условима уписа, могућностима запошљавања и наставка школовања, као и за које послове су оспособљени након завршетка школовања. Обратили су пажњу и на особине и вештине које су потребне за успешну каријеру, као и како наставити школовање после средње школе.
Задатак су радили ученици осмог разреда: Сара Гобељић, Нина Јелић, Маша Митов, Филип Величковић, Реља Стојиловић, Душан Милић, Андреј Милутиновић, Анђела Јеремић, Тамара Милошевић и Лена Дугић-Петровић.
Сајам науке: Будући послови су у физици
Ученици осмих разреда, полазници слободне наставне активности Предузетништво, учествовали су у пројекту "Будући послови су у физици". Пројекат је осмислила наставница физике Александра Обрадовић. Пројекат је осмишљен као сајам науке, а кроз њега су приказани разни експерименти и огледи из области мерења, равномерног праволинијског кретања, хидрогенских горива, силе трења, звезданог неба, магнетне и еластичне силе и улоге физике у оквиру заштите животне средине.
Осмаци - предузетници осмислили су и израдили флајере са приказом занимања у којима се представљени закони физике већ примењују или ће се евентуално примењивати у неким новим пословима будућности.
У пројекту су учествовали: Анђела Јеремић, Нина Јелић, Лена Дугић Петровић, Сара Гобељић, Тамара Милошевић, Душан Милић, Реља Стојиловић, Страхиња Крзман и Андреј Милутиновић.
Занимања прошлости, садашњости и будућности
Ученици седмих разреда имали су задатак да опишу једно занимање садашњости које би требало да нестане, затим једно занимање садашњости које би требало да опстане и у будућности, и на крају да опишу и треће занимање: занимање које данас не постоји, али ће се појавити у будућности. Који ће фактори утицати на појаву тог занимања, зашто је то занимање корисно и који је циљ тог занимања?
Задатак су радили ученици седмог разреда: Мила Станојевић, Ива Лабовић, Софија Миленковић, Јован Радић, Марко Трајковић, Андреј Јовановић, Коста Терзић, Павле Читаковић и Лука Михајловић.
Радови ученика седмих и осмих разреда - школска година 2022/23 и 2023/24